loading...
معماری www.test.com 09128380245
safa بازدید : 801 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت بررسی کامل معماری مایاها

 

تاریخ ایجاد 20/02/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40   قیمت: 4800 تومان   حجم فایل: 2891 kb  تعدادمشاهده  21  


بررسی کامل معماری مایاها 
 
مقدمه:
 
تمدن مایا یکی از درخشان ترین تمدن های جهان بوده است که در فاصله ای تقریبا سه هزار ساله ( از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد تا قرن پانزدهم میلادی و ورود اروپایی ها) در یک پهنه بزرگ جغرافیایی از منطقه یوکاتان مکزیک گرفته تا گواتمالا و هندوراس را در بر می گرفت.
 
این تمدن سر منشا بناهای بی شماری است که بسیاری از آنها فضاهای مقدس ( معابد، قربان گاه ها و…) را تشکیل می دادند و هنوز آثار آنها تا اندازه محدودی در این منطقه باقی مانده است. آثار مادی این تمدن بدون شک یکی از بزرگترین میراث تاریخی است که بشریت تا کنون شناخته است، اما متاسفانه با هجوم اروپائیان بخش اعظم این آثار غارت شدند و یا از میان رفتند–!.
 
انواع فضاهای معماری را در یک طبقه بندی کلی و عمومی و متناسب با انواع فعالیت های انسانی می توان به دو گروه تقسیم کرد: نخست، فضاهای کارکردی که متناسب با فعالیت های ضروری و نیازهای عمومی انسان طراحی و ساخته می شدند ، مانند انواع واحدهای مسکونی و فضاهای تجاری، برخی از فضاهای آموزشی، اداری و حکومتی و مانند آن . دوم فضاهای آیینی که متناسب با جهان بینی ، دین و مذهب هر قوم یا گروه و فعالیت های آیینی آنان و هم چنین در هم آهنگی با امکانات و سطح تمدن و فرهنگ آنها شکل می گرفت. آشکار است که در سرزمین های گوناگون و در طی دوره های تاریخی مختلف، فرهنگ ها و تمدن های متفاوتی توسط اقوام و ملل ساکن در آن نقاط پدید آمده است که در بسیاری زمینه ها نسبت به هم بسیار متفاوت هستند و هر کدام خصیصه هایی دارد که آن را از دیگر فرهنگ ها متمایز می کند. (…) عموم آثار عظیم دوران باستان در بسیاری از فرهنگ های مهم جهان جنبه آیینی داشتند. چغازنبیل و صفه تخت جمشید در ایران، اهرام بزرگ مصر، معابد هندو و معابد بودا، معابد مایا، آزتک و سایر اقوام بومی آمریکا و معابد یونان از این گروه به شمار می آیند.
بررسی کامل معماری مایاها
 
در سرزمین مایاها در برخی قسمتها سرزمینهای بایر و دشتهای خشک و همچنین مرداب نیز یافت میشود که مناطق جنگلی را از هم جدا کرده اند. مناطق شمالی نیز از جنگل پوشیده شده اند ولی نسبت به مناطق جنوبی کمی کم باران تر اند و درختان این منطقه عمدتا” از درختان خاردار تشکیل میشوند. از ماه فوریه تا می فصل خشک به حساب می آمده و دمای هوا بالا و نامطلوب بوده است. در این فصل از سال زمینهای زراعی سوزانده میشود و آسمان پر از دود غیرقابل تحمل تر از قبل میشود تا زمانی که در اواخر ماه می باران ببارد و آسمان تیره را صاف و تمیز کند. آب و هوای مناطق مرتفع تر کاملا” با آب و هوای مناطق پست و کم ارتفاع مغایرت دارد و بسیار خشکتر و خنکتر از مناطق کم ارتفاع است.


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی کامل معماری مایاها , ,مقدمه: , ,تمدن مایا یکی از درخشان ترین تمدن های جهان بوده است که در فاصله ای تقریبا سه هزار ساله ( از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد تا قرن پانزدهم میلادی و ورود اروپایی ها) در یک پهنه بزرگ جغرافیایی از منطقه یوکاتان مکزیک گرفته تا گواتمالا و هندوراس را در بر می گرفت. , ,این تمدن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تاریخ معماری با عنوان - معماری هنر دیرین انسان
دانلود پاورپوینت ,معماری صدر مسیحیت
دانلود تحقیق مدرنيسم معماری و شهرسازی منشور آتن
دانلود پاورپوینت شش مورد از بناهای معروف یونان
دانلود پاورپوینت تاریخچه معماری ایران
دانلود تحقیق بررسی آثار تاریخی و هنری دوره‌ قاجار در شهرستان رفسنجان
دانلودبتن در معماری معاصر
دانلودپاورپوینت بررسی بنیادین معماری معاصر جهان
دانلود پاورپوینت مبانی نظری معماری دوره پارتی
دانلود پاورپوینت معماری هخامنشیان
مقاله بررسی تاریخ معماری متاثر از مذهب شیعه
دانلود تحقیق در مورد عجایب هفتگانه
پاورپوینت عجایب هفت گانه جهان
پاورپوینت خانه در معماری ایرانی (پس از اسلام)
دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری روم
دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری روم و اتروسک ها
دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری بین النهرین
دانلود پژوه ارگ بم
پاورپوینت معماری بین النهرین
پاورپوینت معماری صدر مسیحیت
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1463
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 324
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,505
  • بازدید ماه : 1,505
  • بازدید سال : 38,445
  • بازدید کلی : 291,512